Een oefening voor 's avonds

Inleiding (vantevoren lezen en voorbereiden)

Deze oefening kun je overdag uitproberen op een rustig moment. Als je bang bent om in slaap te vallen tijdens de oefening, zet dan een wekker voor een goed tijdstip voor jou om weer wakker te worden.
Het is het beste om dit voor het eerst te oefenen op een moment dat je niet moe bent, en je aandacht erbij kunt houden, zodat je al weet wat je kunt verwachten wanneer je in bed ligt.

De oefening begint ermee dat je je goed voorbereidt op het slapen gaan.
Dat wil zeggen: je smartphone/tv/pctablet min. een uur voor het slapen gaan uitzetten, je avondroutine in alle rust doen met je aandacht bij jezelf, naar de wc gaan, evt. een rustgevend geurtje naast je bed zetten. En heerlijk in bed gaan liggen.

Liggend in bed luister je naar de opname die je hier kunt downloaden. Zet ‘m op je telefoon, op een plek waar je hem makkelijk kunt aanzetten.

Wanneer je moeilijk in slaap komt, kun je dit doen aan het eind van de avond. Het kan dan zijn dat je niet in slaap valt,  maar blijf dan vooral rustig en ontspannen liggen, en houd je aandacht bij de stilte en leegte van binnen. Ga niet mee met gedachten en innerlijke verhalen. Ook op die manier rust je uit.

Vraag de oefening aan via een mail naar info [at] helderenintens.nl.

Veel rust toegewenst!

Wil je me laten weten hoe het voor jou werkt? Via info [at] helderenintens.nl kun je me een berichtje sturen wanneer je dat wilt.

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Each email address will be obfuscated in a human readable fashion or, if JavaScript is enabled, replaced with a spam resistent clickable link. Email addresses will get the default web form unless specified. If replacement text (a persons name) is required a webform is also required. Separate each part with the "|" pipe symbol. Replace spaces in names with "_".
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.